На порозі ЗНО практичні поради психолога випускникам
Психологічні знання та вміння їх застосувати у своїй педагогічній діяльності
Ефективні моделі взаємодії з учнями
«Кращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими»
Оскар Уальд
Педагогічне кредо
“Десь у найпотаємнішому куточку серця кожної дитини своя струна, вона звучить на свій лад, і щоб серце відгукнулося на моє слово, потрібно правильно налаштуватися на тон цієї струни”
Мета:
- сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі,
- створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
- профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку дитини.
Основні напрямки діяльності
- організація служби психологічного супроводу навчально-виховного процесу;
- проведення психологічного діагностування учнів школи;
- становлення системи психологічної освіти вчителів та батьків:
- проведення психолого-корекційної роботи з учнями.
Види діяльності:
1.Діагностична робота
- профілактика дезадаптації майбутніх першокласників
- діагностика готовності дитини до шкільного навчання
- діагностика адаптації першокласників до школи
- профілактика дезадаптаціїї випускників 4-х класів під час переходу до середньої школи
- діагностика адаптації 5-х класів до умов навчання в середній школі
- діагностика особистісних якостей учнів
- діагностика міжособистісних стосунків
- виявлення нахилів особистості для майбутнього вибору професії
- виявлення дітей групи «ризику»
2.Консультаційна робота
- індивідуальні та групові консультації учням, батькам та вчителям з питань міжособистісних стосунків, проявів почуттів, емоційна підтримка в кризових ситуаціях, обговорення шляхів подолання труднощів у навчанні та поведінці дітей.
3.Корекційна та розвивальна робота
- індивідуальна робота на основі психодіагностики
- корекційна робота з дітьми «групи ризику»
- розвивальна робота з дітьми, що відстають від вікової норми розвитку за запитом
- проведення тренінгів особистісного росту
4.Психологічна просвіта
- виступи на класних виховних годинах
- виступи на класних та загальношкільних батьківських зборах
- виступи на психолого-педагогічних семінарах та педагогічних радах
5.Організаційно-методична робота
- накопичення, систематизація та класифікація методичних матеріалів
- складання банку діагностичних методик
- формування окремих течок з превентивної роботи
6.Навчальна діяльність
- розширення,структурування та закріплення знань з тем: «ВІЛ/СНІД», «Контрацепція» та «Репродуктивне здоров’я », у різних цільових групах
-розвиток власних поведінкових стратегій щодо ВІЛ/СНІДу у різних цільових групах, сприяння розвитку навичок прийняття самостійних рішень, подолання упереджень/табу/комплексів, розвиток толерантності і солідарності з людьми, які живуть з ВІЛ/СНІДом.
7.Зв’язки з громадськістю
- створення системи диспетчерської служби
- соціально-психолого-педагогічний патронаж дітей різних категорій
- співпраця з громадськими організаціями
Зміст роботи
- психологічний аналіз соціальної ситуації розвитку в школі, виявлення основних проблем і визначення причин їхнього виникнення, шляхів і засобів їхнього вирішення;
- психологічний супровід розвитку учнів: діагностична та корекційно-відновлювальна робота по адаптації учнів 1-х, 5-х, 10-х класів;
- профілактика і подолання відхилень у соціальному і психологічному здоров’ї, а також розвитку учнів;
- сприяння особистісному й інтелектуальному розвитку учнів на кожнім віковому етапі розвитку;
- робота з обдарованими учнями;
- визначення шляхів і форм надання допомоги дітям, що мають труднощі у навчанні, спілкуванні;
- вибір засобів і форм психологічного супроводу школярів відповідно до властивих особливостей навчання і спілкування;
- формування здібностей до саморозвитку і рефлексії